Lycka

Vad är lycka?
Fick för någon dag sen ett mycket intressant dilemma, att försöka greppa lycka och hur man ser på detta. Kom då ihåg ett föredrag jag sett i ämnet, som är väldigt talande, om "inbillad lycka" kontra "äkta lycka" och om dessa egentligen kan vara detsamma.

Så frågan är om den lycka vi jagar så besatt, redan finns mycket närmare än vi tror. Nämligen i våra egna hjärnor, redo att ge oss lyckan i vardagens alla små problem och motgångar, bara vi tillåter oss. Hittade föredraget på webben, håll till godo och fundera över vad lycka egentligen innebär.

Påsk
Påsken är en tid med mycket mat och släkt, ingen skillnad detta år. Ett riktigt aprilväder bjuder även denna påsken på. Hoppas på varmare och trevligare väder när man kommer hem till stockholm igen! Men finns ändå en liten tjusning i att höra hur vindarna viner runt husknuten och man själv sitter inne med en värmande wiskeypinne i handen :)

Svensk drogpolitik
Inser allt mer att jag kommer måsta göra ett långt inlägg i detta ämne snart i denna blogg. Har dykt upp för mycket saker på senaste som jag retar mig på, när man talat om olika situationer i dagens Sverige. Inlägg på väg!

Dagens låt: Romeo Me- Sleeper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0