Våffeldag

Skriver vid tillfälle

Har inte skrivit på några dagar, men har varit lite på resande fot och inte fått tillfälle att  fatta den elektroniska pennan.

-Låter i alla fall som en fin försköning av sanningen. Sade författaren med ett litet pillemariskt leende på läpparna.

Jag har har letat mig, med stor hjälp av sas, upp till norrbotten och min gamla hemstad Piteå. Man känner redan då man stiger av planet att saker och ting går i en annan takt här, Tog säkert två dagar innan jag kännde mig lagom nedvarvad för att inte ha en konstig känsla av att massa saker måste hinnas med fort fort och detta går för sakta. Stressad-storstadsbo-möter-vildmarken-symptom antar jag. Nu börjar det dock kännas rätt behagligt.

Skriver detta som en sen söndag, ej tidig måndag. Därför anser jag det fortfarande vara våffeldag. Besökte mormor och käkade våfflor, där verkar det lunka på som vanligt. Uppstod dock lite förvirring om när vi skulle vara där, någon stal ju en timma för oss under natten. Vintertiden är död, länge leve Sommartiden.

Det har lyckats bryta igenom visst brus från min nuvarande hemstad under min vistelse här. Msn är en ypperlig apparatur för modern kommunikation. Har tillbringat en större del av kvällen med att svara på små korta inlägg, frågor, svar, påståenden, förhoppningar, tvivel mm. från en eller flera små blinkande rutor på min dator. Hade tänkt göra betydligt mer "konstruktiva" saker, men får ta tag i dem imorgon istället. Ändå rätt nöjd, fick en del projekt och planer på plats via msn-chattandet... kommunikation skall ha heder!

Fått lite sagt med många ord, tror jag har en talang för det ibland... hehe...

Perversa nöjet

Delar mitt nöje med 1 500 000 svenskar tydligen. Vi som gärna ser ett avsnitt av skvaller med Göran. Sista delen på Måndag, vi väntar med spänning. Vad som dock är rätt intressant är det faktum att mycket extramaterial på SVT:s hemsida är helt i klass med själva programmet.

Snaskigheten, precis det Persson själv ville undvika att utsättas för, det utsätter han nu andra för istället. Fascinerande, och med Görans egna lilla favortiord om andra, ytterst märkligt. Bättre reklam kan inte Fichtelius eller Perssons bok ha fått, de kommer bli populära är jag säker på.

Gissar att tittarsiffran för sista avsnittet kommer vara högre än 1,5 miljoner. Detta blev svenskens snackis denna månad.

Helgens inköp:
Canon Videokamera  (Watch out,  Pedro Almodovar)

Dagens låt:
Nationalteatern - Kolla kolla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0