Ett lugn sprider sig...


"Väder-Ola"
Men snälla någon, killens frisyr gör att man inte alls tänker på något högtryck. ska den konkurrera med Empire state building. Blir lika facsinerad varje gång jag möts av synen på Aftonbladets hemsida. Är det mig det är fel på eller är det frisyren som är lite "out of date"? Själv kör man rakat eller snaggat, så kanske har ett dolt frisyrhat i mitt undermedvetna, något för psykologin att bita i, haha...

image3







Marknadsföring
Utnyttjar min fritid uppe i norr med att läsa och studera litteratur i ämnen som intresserar. Läste hela gårdagen om konkurrenssituationer och användbara verktyg för produkt/marknadsanalyser. Något produktivt måste ju komma fram ur en period av vila också :-) Vädret är ju helt otroligt dock, imorgon får jag nog sitta ute och plugga vidare.

Manus
Skriver lite manus, i en del av mitt mer privata hobbynöje. Har börjat skriva på en filmidé som jag och två andra spånade fram för några dagar sedan. Det är väldigt roligt att se sina idéer ta en mer fast och konkret form på ett papper eller, som i detta fallet, ett worddokument. Än så länge är jag inte redo att låta någon läsa det hela, men kommer så snart jag kommit till stadiet "Draft 1.2" skickar ut det till några kritiska ögon. En bra sida i ämnet är Voodoo Film, där hittar man mycket matnyttigt och andra som brinner för det hela.

Brandvägg
Hamnade av en slump inne på ett forum som beskrev hackandets smutsiga konst och byggande/nyttjande av trojaner. Efter att jag läst några olika trådar i forumet ökade paranoian, laddar hem en brandvägg som anses vara den mest jobbiga för dem i forumet. Känner mig lugnare igen, men fick ett h-vete att få MSN att fungera, Live versionen är verkligen en avart i sig, eller om zone alarm vill mobba microsoft lite. Nu surfar man i alla fall tryggare och paranoiafritt, kostnad 40 euro.

Yatta
Favorit som inte tappar i underhållningsvärde. Detta gör att man inte kan annat än älska japan! :-) Yatta to the people!


Dagen låt: Bob Dylan - All along the watchtower (med tanke på sverigebesöket)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0